Penawar Lagenda Marketing

Memelihara Kesihatan Anda

Anda Mempunyai
Masalah

                         Seperti Ini

  • Sakit Sendi-sendi
  • Sakit Saraf
  • Ekzema
  • Darah Tinggi
  • Kencing Manis
  • Lemah Jantung
  • Tekanan Darah Tinggi
  • Masalah Jantung
  • Kurang Bertenaga


Hilangkan Segera Bersama Produk-produk Penawar Lagenda.

Carian

Talian Hotline

     +6016 922 1433
     +6019 982 7233

Temui & Ikuti Kami

         Facebook Logo        YouTube

 

Madu Sidir

 

madu-sidirMadu Sidir merupakan madu daripada Negara Yaman yang terbaik di dunia. Khasiat Madu Sidir dikatakan yang paling tinggi nilainya dan juga mempunyai nilai perubatan yang tinggi. Ianya mempunyai khasiat 5 kali ganda dari madu lebah ternak.  Madu ini diambil dari pohon Sidir dilembah Dau’an Hadramaut, Yaman. Madu Sidir asli ini sangat sukar didapati dan pengeluarannya juga terbatas.

Menurut Badan makanan dan pertanian PBB (FAO), Madu Yaman Sidir seratus kali lebih mahal daripada jenis madu-madu lainnya di pasar global karena perbedaan kandungan, rasa, zat-zat dan khasiatnya yang diiktiraf paling terbaik.

Keistimewaan madu lebah sidir adalah kerana pokok-pokok sidirnya (Ziziphus Spina Christi, L.Willd) yang terdapat di kawasan pergunungan di mana tanah dan kawasan di situ masih terpelihara dari pencemaran. Pohon sidir terkenal dengan manfaat perubatan dan memiliki tingkat antioksidan yang sangat tinggi. Manakala lebah yang menghasilkan madu di pergunungan pula adalah jenis lebah yang khusus memakan debunga sidir sahaja.

Pokok sidir yang dipercayai oleh kebanyakkan masyarakat arab sebagai salah satu pokok istimewa sehingga disebut di dalam Al-Quran pohon yang terdapat di alam dunia dan alam akhirat lagi pula pohon yang tertua di dunia. Pohon sidir disebutkan tiga kali dalam Al Quran iaitu dalam Surah Saba ayat 16 yang diberitahu sebagai salah satu pohon yang tumbuh di bumi. Di dalam surah Al Waqia’h ayat 28, ia digambarkan sebagai pohon yang ada di dalam syurga. Di dalam surah An Najm ayat 14 pula, perkataan Sidir disebut dengan nama Sidratul Muntaha iaitu nama tempat paling atas di langit ke tujuh yang dikunjungi Nabi Muhammad SAW ketika Isra’ dan Mi’raj.

Perihal pohon Sidir terdapat di dalam Surah as-Saba’ ayat 15-16.

ayatsaba
"Sesungguhnya bagi kaum Saba’ ada tanda (kekuasaan Tuhan) di tempat kediaman mereka yaitu dua buah kebun di sebelah kanan dan di sebelah kiri. (kepada mereka dikatakan): “Makanlah olehmu dari rezki yang (dianugerahkan) Tuhanmu dan bersyukurlah kamu kepada-Nya. (Negerimu) adalah negeri yang baik dan (Tuhanmu) adalah Tuhan yang Maha Pengampun”. Tetapi mereka berpaling, Maka kami datangkan kepada mereka banjir yang besar dan kami ganti kedua kebun mereka dengan dua kebun yang ditumbuhi (pohon-pohon) yang berbuah pahit, pohon Atsl dan sedikit dari pohon Sidir"


Khasiat

  1. Baik untuk masalah pencernaan dan gas dalam perut.
  2. Baik untuk masalah penghadaman.
  3. Baik untuk kesihatan kulit.
  4. Mencerahkan mata, memutih dan menguatkan gigi.
  5. Meningkat tenaga badan dan meningkatkan kesegaran badan.
  6. Membuakkan gejolak kesuburan suami isteri
  7. Mengeluarkan sihir/santau dan gangguan makhluk halus

 

Aturan Pemakanan:

Sila lihat Cara Penggunaan Madu atau klik DI SINI.